خط نوشته های درهم

سربازی روز اول (1)

جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۳۷ ق.ظ

سربازی روز اول، تاریخ تحریر: شنبه؛ 2/12/1390

دلبر


دلبر را کنار کشیدم. توی گوشش گفتم: «برای این دو ماهی که نیستم مقداری پول جمع کردم تا دست خالی نباشی.» نزدیک بود چشم هاش سرریز کند. با نگاهش داشت تشکر می کرد. وقتی دستش را جلو آورد، سکه های مشتم را توی دستش خالی کردم. تازه دو قِرانی اش افتاد که چرا همیشه التماسش می کردم تا سکه بیشتری به من بدهد.

برایمان شده بود یک بازی شیرین. همیشه به او می گفتم: «اگه درس نمی خونم به روی من نیار. از کم کاری هام حرفی نزن. فقط تشویقم کن تا بیشتر بخونم.» او هم هر شب به من جایزه می داد؛ از سکه 5 تومانی بگیر تا 100 تومانی. همان طور که او خیلی جدی به من جایزه می داد، من هم همانطور جدی سکه هایم را توی طاقچه پس انداز می کردم. بعضی مواقع هم پیله می کردم تا یک سکه اضافی به من بدهد.

کنکور ارشدم را که دادم دو روز بیشتر مهلت نداشتم. همان قدر که روزهای فراق کند می گذرد، روزهای وصال تند. باید خودم را به پادگان مشهد معرفی می کردم.

* * *

یک مشت سکه را توی دستش خالی کردم. هاج و واج من را نگاه می کرد. یاد روزهایی که با هم درس می خواندیم، او به من سکه جایزه می داد و من هم پس انداز می کردم. حالا همه پس اندازهایش را به خودش داده بودم. به چشم ها و نفس هایم مسلط شدم و با آن ها خداحافظی کردم. ایستاده بودند و من راهم را کشیدم و رفتم.

  • هاشم آبادی

آموزشی

سربازی

نظرات  (۵)

سلام ممنون از مطلب زیبایی که گذاشتی
ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین
سلام اقا تبریک وبلاگ خیلی خوب با متنای عالی 
موفق باشی 
(شایان)
خواب چه دروغ میگی
خوب بی همش خاد مو بی یی ، دروغ ننویس بیچه
عااااااااااالیییی
فکرشم انگیزه بهت واسه خوندن 
این که یه نفر اهمیت بده به درس خوندنت 
هر چند این چوبین " محمد " حاشیه رفته
اما این جای حس زیبای روابط مقدس زوجین در فضای مجازی بسیار خالی است
حداقل کاری که کردی یک مطلب برای پر کردن این خلاء تولید کردی
در این زمینه ها هر چه بنویسی و منتشر کنی باز هم کم است
این طور مطالب پاک و صادق به مردم ما خیلی کمک می کنه
سعادتمند باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی